| kotiin | tauti | ruoka | terveys | perhe | kunto | 
  • Noin Bar /Bat Mitzvah Perinteet

    Viime vuosina Bar Mitzvahs (pojalle) tai Bat Mitzvahs (tytölle) on tullut syy iso juhla perheen ja ystävien kanssa, jotka voidaan helposti verrata vuosipäiviä ja häitä. Baarissa tai bat mitzvah on suhteellisen moderni innovaatioita, joita ei ole mainittu Talmud ja kehittää seremonioita ja vastaanotot, jotka ovat tämän päivän arkipäivää olivat tuntemattomia niinkin äskettäin kuin sata vuotta sitten. Nykyään uskonnollinen palvelu seuraa juhla Bar /Bat Mitzvah paikka, joka on usein niin hieno kuin häät paikka. Lahjat ovat yleensä annetaan vastaanotosta, ole itse palvelu ja laatu lahja vaihtelee huomattavasti riippuen yhteisöä. Aikoinaan yleisin lahjat oli college tarvikkeita; tänään, mutta lahjat ovat samanlaista, että voisitte antaa jollekin lapselle hänen 13 vuotta. Uusin Bar Mitzvah perinne on puolueen teema suosii kuten hehku pillejä, hatut, naamarit, puolue-nepparit ja konfetti lisätä erityisiä yksityiskohtia. Mutta mistä tämä perinne on peräisin? Toisin kuin monet uskovat, baari mitzvah seremonia eivät ole peräisin Raamatusta, se oli tiedossa jo kauan ennen juutalaisen uskonnon olemassa. Historioitsijat ovat löytäneet todisteita tällaisesta rituaaleja passage antiikin heimojen ja kulttuurien. Juutalaisen lain, joka juutalainen poika tulee baari mitzvah 13-vuotiaana, ja kaksitoista oli ikä valittiin juutalaisen tytön kulkuväylää aikuisuuteen koska tytöt fyysisesti kypsyvät poikia. "Bar" on "poika", "Bat" on "tytär" ja "Mitzvah" on "käsky" sekä heprean ja arameaa. Joten "Bar Mitzvah" tarkoittaa kirjaimellisesti "poika käskyn", mutta termi on usein väärin viitata ikäisyyden seremonia itse. Perinne juhlistaa tätä tapahtumaa juontaa juurensa 15-luvulla, ja alun perin tarkoitettu pojille vain. Tooran mukaan, baari mitzvah tulee velvoitettu Jumalan käskyt, eli on oikeutettu lasketa rukous päätösvaltainen, johtaa rukousta palvelut, todistamaan uskonnollinen tuomioistuin muurahainen naimisiin. Saavutettuaan 13 vuoden iän, juutalainen pojat ja tytöt pidetään aikuiset ja ovat täysin vastuussa heidän moraalisen ja uskonnollisen tehtävien lisäksi täysjäseneksi juutalaisten community.Unlike pojat, ei ole pitkä historia tulossa-of -ikä rituaaleja tytöille. Pikemminkin ajatus tällaisen seremonian tytöille, nimeltään bat mitzvah kehittyi bar mitzvah tuli suosittu Euroopassa pojille. Historioitsijat löysi todisteita siitä, että perheet alkoivat kunnioittaa heidän tyttärensä kanssa erikoisaterian niiden kahdestoista syntymäpäivä joissakin Euroopan maissa noin 200 vuotta sitten. Vaikka baari mitzvah seremonia ei ole lain eikä täytä mitään käskyä, nykyään monet perheet juhlivat kun poika tulee miehen ylenpalttinen osapuolet, usein omaperäisimpiä Bar /Bat Mitzvah paikka. Sen yksinkertaisin muoto, baari mitzvah on juhlija ensimmäinen aliyah. Vuoden Sapatti palvelut lauantaina pian lapsen 13 vuotta, tai jopa maanantai tai torstai arkipäivä palveluja heti lapsen 13 vuotta, juhlija kutsutaan jopa Tooran lausua siunauksen viikoittain käsittelyssä. Nykyään se on yleinen käytäntö bar mitzvah juhlija tehdä paljon enemmän. Juhlija yleensä oppii koko Haftarah osan ja lausuu sen, tai johtaa osa palvelua, tai johtaa seurakunnan tiettyjä tärkeitä rukouksia. Juhlija on myös yleensä tarvitse tehdä puheen, joka alkaa yleensä lause "tänään olen mies". Isä perinteisesti lausuu siunauksen kiittää Jumalaa poistamaan taakka olla vastuussa poikansa synneistä.
    By: Bar Mitzvah Tapahtumapaikka Guru