| kotiin | tauti | ruoka | terveys | perhe | kunto | 
  • Tyypit Jooga Intiassa

    Sana jooga on peräisin antiikin Sanscrit sana "yug", joka tarkoittaa yhdistymistä. Mukaan hänen pyhyytensä Sri Swami Sivananda perustaja Divine Life Society, jooga on yhdistymisen sielun Divine Reality tai Supreme Soul. Jooga on filosofia perustuu luonnonlait, joka johtaa valtion rauhallisin tai valaistumisen. Jokainen teemassa jooga käsittelee eri osa henkistä ja hengellistä olemassaolon. Raja Yoga

    Raja jooga käsittelee tiukasti mielessä. Sivananda osoittaa, että on olemassa viisi valtioiden mielessä, ja mieli on yleensä käynnissä eri suuntiin kerralla. Jooga mestari, tai Yogi, Stills ajatukset saavuttaa henkisesti hiljainen, ajattelematon tilaan. Kokemus Asamprajnata Samadhia, korkein Superconscious ykseyden tilaan, voidaan saavuttaa vain, jos mieli on kokonaan vaiennut.
    Karma Yoga

    Karma Yoga on yksi neljä tukevat käytännöt käsittelevät perusta jooga, mukaan Secrets of Yoga verkkosivuilla. Karma itsessään on käsite, joka jokaisen toimia henkilö ottaa, onko hyödyllisiä tai haitallisia, toinen toiminta tapahtuu joka heijastaa ensimmäinen. Esimerkiksi henkilö, joka suorittaa yksinkertaisen ystävällisyydestä kuten auttaa henkilö noutaa pudonnut paketteja joutuvat autetaan samalla tavalla myöhemmin. Vastaavasti henkilö, joka harjoittaa julmuutta tai unkindness maksetaan takaisin unkindness ja julmuutta. Secrets of Yoga sivusto kertoo, että elantonsa lakien karma tuo rakkauden ja hengellisyyden sijaan rangaistuksen uhalla, ja että harjoitellaan Karma jooga on edellytys valaistumiseen.
    Jnana jooga

    Jnana tai Gyana jooga perustuu etsintä totuuden käsitteen. Tämä käytäntö ei perustu mihinkään tiettyyn joukko uskonnollisia uskomuksia tai dogmeja, vaan pikemminkin suoraa kokemusta. Jooga Totuuden sivusto kertoo, että totuus viittaa johdonmukaisesti, muuttumaton, absoluuttinen tosiasia. Jotkut esiintymisiä sisältävät näkökohtia totuuden tai osittainen totuuksia ja henkilökohtaisia ​​kokemuksia voi sisältää totuuksia, mutta ihmiset ja esiintymisiä muuttuvat jatkuvasti. Jnana jooga pyrkii ehdottoman välttämättömiä totuuksia ihmisten kokemuksia meditaation ja pohdintaa.
    Bhakti Yoga

    Sri Swami Sivananda kertoo, että sana Bhakti tulee sanasta Bhaj, mikä tarkoittaa kiinnitys Jumalalle. Harrastajia Bhakti jooga on omistettu Jumalalle vuoksi rakkauden sijaan itsekkyyttä tai pois rangaistuksen pelosta. Mukaan Sivananda, tämä ei ole pelkästään emotionaalinen vaiheessa. Se vaatii kovaa kuria ja alistaminen tahtoa. Koska uskovainen kasvaa uskossa läpi teot laulaa ylistystä, palvontaa ja jatkuvaa huomiota, kun Jumalan läsnäolo, hän unohtaa oman egonsa ja itsekkyyttä ja antautuu jopa oman olemassaolon palvoa Herran.